fredag 10 juli 2009

Bästa livet alltså :D:D

Just nu känns det som om jag skulle ha världens toppenliv. Jag har kommit in på utbildningen jag ville till, min rumskamrat kom in på utbildningen hon ville till, vår bostad är fixad, jag har varit på en underbar skriba som ledare, jag ska snart få fara till åland... AAH! Allt går så bra.

Så nu kommer jag att bli Vasabo. Spännande.

Visst kommer det också att vara skrämmande att flytta hemifrån. Jag säger absolut inte att det bästa som händer i mitt liv just nu är flytten. Det är bara en nödvändig del av händelseförloppet som jag snart ska kasta mig in i. Och visst kommer jag att sakna saker här hemma.
Jag kommer givetvis att sakna mina vänner, jag har vant mig vid att träffa dessa människor väldigt ofta, om inte varje dag i skolan så ändå nån gång i veckan. Nu kommer vi alla att förflytta oss till olika studieorter, och att ¨hålla kontakten kommer inte att vara lika självklart som förr. Jag kommer att sakna min familj, och min hund. Jag kommer att sakna mina hobbyn som jag hamnar lämna bakom mig när jag flyttar till Vasa. Jag kommer att sakna människorna som kanske inte räknas till vänkretsen, men som man ändå alltid stöter på i något sammanhang och har intressanta snack med. Jag kommer att sakna mitt hem.
Ändå känns det inte så dystert. Jag har så länge önskat och hoppats att jag skulle bli antagen till denna utbildning, och hela tiden vetat vad antagningen innebär. Nu när jag verkligen kommit in känns det så otroligt. KOM JAG FAKTISKT IN?!? MIN DRÖM HAR GÅTT I UPPFYLLELSE!
Jag kommer inte att fatta det förrän den 31.8 när skolan börjar. Det är inte långt kvar.

På tal om datum; jag måste verkligen skaffa mig en kalender så småningom. Jag har ju INGENSTANS att skriva viktiga datum o.s.v. Köpet av en kalender må bli det första jag gör när jag kommer till åland.

Tjilevippen :D

Inga kommentarer: