lördag 1 augusti 2009

It's gettin' hot

Det som är "gettin' hot" är min kroppstemperatur. Jag har i ett tidigt skede skrivit i bloggen att jag aldrig får feber. ALDRIG! Men där hade jag visst fel. Jag har nämligen upplevt febertillståndet i två dagar nu. Och det är inte angenämt. Nu på dagen är det jag lider mest av en isittande, förfärlig och outhärdlig huvudvärk. Igår tog jag burana för att slippa bowlingklotkänslan (mitt bästa försök att förklara huvudvärken; det känns som om någon har trottat in ett bowlingklot i skallen på mig, och det trycker på som fan...), men medicinen hade inte så häftig verkan. Och (jag medger att detta inte var smart) när jag sedan skulle och handla möbler (=säng) med pappa så var jag kanske inte riktigt i rätt tillstånd för att kunna bedöma vilken av alla sängarna som var den bästa. Jag menar, alla sängar var såpass sköna att jag kunde ha somnat bums i dem. Men det skulle ha kanske blivit rätt pinsamt. Jag fick ändå en säng (eller få se om jag får den, jag måste nämligen köpa den i Vasa, men eftersom ingen svarar i telefonen där vet jag ännu inte om jag kommer att få köpa den) och en bokhylla. Wee.
Det börjar bli eftermiddag, så jag antar att febern så småningom kommer att stiga. Jee, nåt att se framemot. Igår var jag i alla fall rätt död, jag frös fast jag lindade in mig själv i täcken och filtar, och jag gick och lade mig tidigt, inte för att jag somnade, TV:n var på i andra rummet...

Inte har det ju hänt något annat speciellt på sistone.
Blöh, tror jag ska lägga mig igen, ha en trevlig eftermiddag.

1 kommentar:

Gecko sa...

Tjoo :D Jag kom ihåg rätt adress. Nu kan du kolla in min också! <3