söndag 31 juli 2011

Today I don't feel like doing...

Nej vänta. Bruno Mars sång är så INTE soundtracket för idag. Jag är ledig och HYPER. Jag känner att jag vill göra något men jag vet inte vad. Lycka är tanken att få vara på jobb imorgon (???) och göra mig av med energin. Ska snart fara och simma i Lumparn, med kände för att avreagera mig i litterär form först.

Hyperhyperhyperdyper.


Jag har köpt nya flipflops. I Mariehamn. Av märket Havaianas. Löjligt dyra, men det fanns INGA ANDRA FLIPFLOPS (i min storlek) på hela ÖN! Så jag är ursäktad. Och så var det visst lite fairtradeaktigt att ha Havaianas? Åååh eller så har jag igen lyckats stöda typ barnarbete och omoraliska arbetsförhållanden. Efter denna sommar kan jag garantera att det finns omoraliska arbetsförhållanden överallt - också i Finland (ett ord: säsongsarbete -.-). Men just nu tycks jag ha en "älskar mitt jobb" period av någon anledning (eller jag tror jag vet varför men jag är inte säker).

WOHOU. Det flög en fågel precis förbi mig för tre sekunder sedan. Jag har nog utvecklat någon slags fågelfobi på senaste tiden. De är så jävla orädda och vågar flyga supernära människor. Varning för kajor och måsar i Mariehamn! Speciellt måsarna vill dessa stackars desperata ålänningar skjuta ihjäl, men jag vet inte om det är en speciellt hållbar lösning. Så länge det finns mat kommer måsarna alltid att återvända. Det är ingen utrotningshotad art precis, och att skjuta ett tjugotal skulle nog inte ta kål på dem.

Tjuppiduppi simma ska jag nu kanske min energinivå lugnar sig lite.

Inga kommentarer: