måndag 2 april 2012

Bubbelplast tack

Försökte blogga med min nya telefon, innan jag fattade hur jag ska dela mitt internet till mac:en. Hoppas detta internet räcker för mitt bruk, kommer nog att få ladda telefonen hela tiden, men detta är ett "billigt" alternativ om man nu måste ha en smartphone. Bloggandet på telefonen gick inte så bra, måste ladda ner nån app för att kunna skriva... Men nu tycks mina tekniska "komma-igång-svårigheter" avtagit lite åtminstone.

Flumdag idag, vaknade klockan tre på natten och utvecklade den värsta illamående/magont-attacken jag någonsin haft. Jag var bokstavligt talat svimfärdig och grön i ansiktet, kunde inte avgöra om det är smartast att gå omkring, ligga ner eller sitta på toaletten, alla med sina både för- och obehagliga nackdelar. Så jag har sprungit uppe sedan dess och försökt må bättre. Klockan sju ställde jag mig i duschen, men måste avbryta den goda idén eftersom jag inte var kapabel att stå upprätt.

Har alltså stannat hemma från skolan. Mitt illamående är tack och lov över, men jag är förkyld och slut. Jag känner mig egentligen inte så fysiskt slut, mer psykiskt. Jag kan inte förmå mig att göra någonting. Jag vill inte läsa, inte se på film, inte äta, inte sätta mig ute i solskenet... Det jag skulle behöva just nu är att inte existera en liten stund. Bara flyta iväg i rymden och sväva i tyngdlösheten. Domna bort och inte ha någon koppling till verkligheten.

Jes, vad jag låter kry.


Inga kommentarer: