tisdag 23 oktober 2012

Nedstämdhet

Var riktit nedslagen i slutet av förra veckan. Hur ska jag få mitt slutarbete att gå ihop? Det känns som om jag är en ensam liten person som tror att hon kan göra allt själv, och planerat därefter. Vad tänkte jag på? Det jag gjorde var startade om, suddade ut allting jag planerat, skrivit, kommit underfund med... Inte för att det var oanvändbart, utan för att bli fräsch i huvudet igen. Det kändes både skönt och bittert.

Har istället koncentrerat mig på att läsa vad andra har skrivit, tagit reda på vad det finns för anti-mobbningsverksamhet i Finland, försökt få tag på folk (med betoning på försökt, har inte riktigt lyckats). Och så försöker jag läsa inför mitt skriftliga arbete, eftersom jag antagligen inte kommer att hinna skriva i vår, eftersom det väl blir då som jag får/hinner göra mitt konstnärliga arbete. Stress.

Och nu antistressar jag mig genom att titta på svenska hollywoodfruar...

Inga kommentarer: