tisdag 31 juli 2012

Dröm.

Sweet, åska och sommarväder! Har jobbat som en galning, vill gärna se min lönespecifikation, för jag är inte riktigt okej med lönen jag fått, men är ledig nu och det är finfint väder! Vill simma, köra båt, shoppa kanske, lyssna på musik etc. etc. Fira lite sommarlov också.

Det bästa är att jag i augusti antagligen kommer att vara ledig tre dagar på raken vilket betyder att jag kan komma en snabb sväng till helsingfors, innan jag måste återvända till plattlandet (ångest). Eftersom jag är ett mycket ensamt barn när jag är här på Åland, så jag har hunnit fundera på en massa saker (jag som aldrig annars funderar...) och främst då framtiden. Och då menar jag framtiden efter skolan, för det är faktiskt bara ett år kvar! ETT ÅR!!! Det kommer att gå jättesnabbt! Vad gör jag sen? Startar eget? Hur? Blir lärare? I vadå? Skiter i allt och åker min väg långt långt bort (låter mest lockande just nu)? Jag blir nästan lite rädd över friheten som väntar mig. När jag blir fördig har jag gått i skola i sexton år på raken, så det känns verkligen som om det är dags att göra någonting alldeles nytt.

Tågluffa genom östeuropa, åka till Italien, skaffa en fin lägenhet, hitta ett jobb... Vad drömmer jag om? Vad önskar jag mig?

Det är det som är frågan.

Inga kommentarer: