onsdag 24 juni 2009

Dålig reklam

En reklam som jag verkligen avskyr för tillfället är "Nestle fitness muromysli' (eller vad produkten nu heter)-reklamen. Ni vet; "LinjoiLEE-EEE!!!!!!". ARGH! Jag blir SÅÅ irriterad. Å så är den till på köpet dåligt dubbad O.o. Hur KAN man göra så dålig reklam? Jag menar, om man nu inte kommer på någon bra idé på hurudan reklamen ska bli så kan man ju antingen bara sätta upp en skylt som det står "Köp mysli" på, eller så kan man låta bli att göra reklam över huvudtaget...

Jag har också försökt undvika aspirin-reklamerna så gott det går. Öh, det gick dålig, aktiv tv-tittare som jag är... "Yhyy, jalkoja särkee; Yhyy, päätä särkee; Yhyy selkäkipuja -Mulla auttaa aspirin" GAH!!!!!!!! Även denna patetiska reklam är dåligt dubbad. Och hur gnällig får man egentligen låta? C'mooon, gör det lite ont? Sluta gnälla och tugga i dig din aspirin då!

När jag nu ändå är igång; danones reklamer hör också till kategorin DÅLIG. Den där med barnen på museum? Får man fråga vilken jävla unge bär med sig en såndärn yoghurtförpackning med 6st burkar på ett museum?? Och deras "oj så gulligt när barn pratar"-diskussion gör inte saken bättre. Stelt och onaturligt. Det är ju inte ungarnas fel att de dumma vuxna kommer på reklamer som de ska vara med i, men måste manuset innehålla en dialog mellan två, vadå, sexåringar? That CAN'T be the way to success... Ojh, jag får magsår.

Sen kommer vi till de reklamer som, jovisst, är dåliga, men deras charm ligger i deras dålighet. Jag får i alla fall impulsen att skratta när jag ser följande reklamer (jag tog hjälp av youtube - the one and only):¨

"Snuggie"
http://www.youtube.com/watch?v=7AzecF7UaMg

-alltså, visst. "Jag har problem med att svara i telefonen när jag har en filt om axlarna..." Tur att dessa produkter finns xD

"Comfort Wipe"
http://www.youtube.com/watch?v=crfGXmxJ1vM&feature=popular

-hihhihii, revolutionärt inom rumptorkningen :D "The first improvement at toiletpapers we know since the 1880s'!" Gotta say: WOOOOOW!

Och till sist, mannen med head-set:et "SHAMWOW":
http://www.youtube.com/watch?v=jZHsBX6WNO0

-jag tror att han inte andas. SHAMWOW!

Visst får man ut mycket av TV och Youtube? :D:D

Äh, måste skaffa mig ett liv xD

Tjohej!

Inga kommentarer: