måndag 22 juni 2009

PäämPäämPää Pää pää pää pää päää.

Alltså, melodin är Britney Spears låt If You Seek Amy, den rullar i mitt huvud hela tiden. Jag har skitroligt varje gång när "hihhiHaahhahiihiHAA" stället kommer (lyssna själv om du inte fattar :D).

Har inte bloggat på ett tag - igen. Sommaren är i full gång och vädret har varit, utan att överdriva på något sätt, väääääääääääääääldigt dåligt. Som tur börjar solen skymta igen, känns som om vi överlevt ett mörkt och kallt vinterlappland. Ända soliga dagarna hittills var vid skolavslutningen, och det var ju tur. Jag blev student i en utetemperatur på ca. 25 grader celsius. Inte illa :)

Jag har alltså jobbat första två veckorna av sommarlovet, och genomlidit två urvalsprov. De har visst gått bra, jag är nästan elev på Novia (jessjessJESS!), Humak har jag dock inte hört något från, resultatet kommer i juli.

(Märker att jag är för burrig i huvudet för att berätta något intressant)

Jag börjar visst bli vuxen (något jag tycker att är dumt, vart försvann min barndom, om jag får fråga?), imorgon ska jag till banken och till Kela. Uh-huh. Måste få tillbaka pengar för tandläkarbesöken. Det var nog så jättedumt av mig att börja gå till den här nya tandläkaren. När jag sa att jag har ont i käken ansåg han att det var p.g.a. bettfel (bitfel? bittfel? bettfel? vad heter det?!?), så jag fick en bitskena (som jag ska ha på natten). Det tog ca. 2månader för honom att snickra ihop den + en massa mellanbesök för att kolla "läget". Resultat: En bitskena jag inte använder för att den a) inte hjälper ett skvatt, utan snarare förvärrar spänningarna i käken b)den börjar smaka vidrigt efter att man haft den en natt i munnen. Och nu ska han hamig dit en gång till så vi får se hur mitt bett ser ut. Jag kan ju såhär på raken säga att knappast mycket mer annorlunda sen han skickade hem mig från senaste tandläkarbesöket. Jag har ju inte använt den sen dess. När jag tänker efter vet jag inte ens var jag har hela skenan. Ojdå.
Jag känner mig så slösaktig. Kunde jag inte tacka nej? varifrån kommer alla dessa dumma idéer?

V ad var det jag sa? Inget fiffigt denna tid på dygnet.

Nu fan ska jag ta reda på vad Giant Leaps senaste låt heter. Den är superBRA!

Ha de bra!

Inga kommentarer: