onsdag 27 maj 2009

Men hur ska detta gå ihop?

Jaha, så jag har fått sommarjobb. Som ledare på läger. Vilket är bra MEN: Jag trodde jag skulle ha jobb i fyra veckor, men det visade sig att lägrena närmare midsommaren inte varit så populära så antalet jobbveckor har halverats (!!). Och igår fick jag kallelse till högskolans urvalsprov (vilket var en lättnad, jag har åtminstone en kallelese, jag är inte så säker på att min andra inlämningsuppgift anses vara godkänd), men det jag inte var beredd på var att man måste reservera tre dagar för det. TRE! Mitt i arbetsveckan? Hur ska det gå till? Okej det kommer väl att resultera i avdrag i min redan minimala lön, men det känns ändå dumt att endast jobba 6/10 arbetsdagar (eftersom en dag måste reserveras till det andra urvalsprovet...). Så jei. Om jag nu över huvud taget får en studieplats så kommer jag i alla fall att vara en väldigt fattig studerande. Och det är väl alltid roligt.

Måste hitta ett annat jobb.

Idag har jag varit hemma och städat hela dagen inför studentfesten (vilket känns dumt eftersom studentfesten inte hålls hemma, men det ska väl se rent ut när MORMOR kommer på besök :D:D). Mitt rum är litet men ack vad svårt att städa. Eftersom man inte kommer åt att dammsuga bakom sängen (något jag mycket sällan gör) utan att flytta på alla möbler, så har jag fått konka och dra i skrivbord, bokhylla och byrå. Nog för att det var helt fiffigt - gissa OM det fanns mycket damm där bakom? Men nu borde det vara relativt dammfritt omkring mig. Så jag tänkte att jag förtjänade en datorpaus :). Min mamma ansåg att nu när jag väl haft en bärbar dator i ett år så bör jag få en datorväska (rättare sagt en datorRYGGSÄCK) i födelsedagspresent. Ja, jag har haft födelsedag - mot min vilja. Sista året som tonåring har börjat. Buhuu! Men för att åtrergåå till ämnet; min ryggsäck hade som extra present en liten datormus med sig (det tar SÅ emot för mig att ensdast säga "mus". Vilket är lite patetiskt... Åh suck). Men när jag kopplade i datormusen så bördjade den lysa OCH den skiftar färg! Urcool. Jag kan ha disco i belysningen av en mus! Alltså, en DATORmus.

Slutet av maj är här - och det ÖSREGNAR ute. SOMMAR!

Ska leka med musen. Or whatever xD

Inga kommentarer: