lördag 19 september 2009

Home, sweet home

JAG ÄR HEMMA! <3

Fast jag har trivts OTROLIGT bra i Vasa, så började nog hemlängtan bita i mig efter fyra veckor. Jag saknade bara att få sitta hemma (som jag gör nu) och ta det lugnt. Både mamma och systern min har program (förstås, när annars?) det här veckoslutet, så jag kommer inte att se så mycket av dem. Men ändå, känslan av att få vara hemma, allting är som vanligt. Underbart.
Än så länge har jag inte hunnit få något vredesutbrott på grund av att jag inte får göra saker på mitt sätt, jag har inte blivit irriterad på min syster eller tröttnat på att ta ut hunden. Men jag tror att jag imorgon ändå kommer att tycka att det är skönt att få åka "hem" (jag vet inte vilket av ställena jag bor på jag ska kalla hem... Eller är det bara hemma i Esbo och hemma i Vasa?) till Vasa och bo på eget håll.
Ikväll ska jag på inflyttningsfest, a.k.a. tuparit. Men för övrigt ska jag bara ta det riktigt lugnt och njuta av att få vara hemma. Så kan jag sen njuta av att få vara i Vasa igen.

Inga kommentarer: