fredag 1 februari 2008

Nu börjar det...

Idag börjar mitt nya liv. Jag ska börja blogga!
Även om jag vet att det är svårt att få läsare så ska jag ändå försöka skriva, och hoppas på att kanske någon skulle vara intresserad (haha, good one!).

Ja men då börjar jag väl då.

Till en början. Jag är verkligen skoltrött vid det här laget. Jag antar att det inte handlar enbart om mig, utan de flesta gymnasieelever som lever på dessa nordliga breddgrader (alltså i mörkret). Och värre ska det tydligen bli, desto längre man studerar? Fint. Undrar hur det ska gå till?
Vi hade provutgivning idag, och vad får jag inte se, om inte hela TRE prov som verkligen inte skulle gå på det sättet! Vadådå? Lärarna måste ha räknat fel, eller missförstått mig, eller nånting...
Jaja, ursäkter för att jag är lat och "inte har läst tillräckligt inför provet". Bla bla bla.
Vad är tillräckligt? "Tills du KAN!". Men inte kan jag sitta uppe hela natten och läsa heller, jag måste sova också?! Och jag försöker faktiskt alltid (ofta. "IBLAND!". OFTA!!) plugga duktigt inför ett prov
Jag har faktiskt hakat upp mig på hur skolan fungerar. Vår skola började i år med ett nytt system, som gör att vi har längre dagar och längre provveckor. Oj, om bara nån ännu kaunde sticka ögonen ur mig, så skulle mitt liv vara SÅÅÅÅ underbart! Vilket gör att orket tog slut, typ andra veckan efter skolstarten i augusti. Provveckorna tar livet av dem som har fulla program, jag har ett lättare program, men dåliga stresshanterings-egenskaper, vilket också orsakar vissa problem för mig.
I don't get it. Inte lär jag mig någonting på det här sättet i alla fall. Så vad går jag i skolan för då?

Gnäll gnäll gnäll :)

Okej nästa gång skriver jag roligare.

Inga kommentarer: