måndag 18 februari 2008

Teknikens underbarn...

..det är jag! Försökte skriva ett nytt inlägg igår. Men hoppsan, plötsligt lyckas jag trycka någonstans där man inte får, och plop så har jag förlorat allt jag skrev -.-
Grrh.
Men egentligen är jag inte så dålig på teknik, tror jag. Okej vissa saker fattar jag inte bara, men för det mesta tar det inte alltför länge för mig att lista ut hur vår nya digibox eller syrrans mobil eller en såndärn jobbig elektronisk pryl som man fått gratis som reklam fungerar. Men jag är så nyfiken! Att TESTA är mitt motto, oavsett vad det kan ha för konsekvenser. Vilket då gör att jag rätt ofta kan lyckas med att förstöra nåt för mig/andra. Hähä.

Det jag då skrev om igår innan jag lyckats radera det var om min gammeldans. Vi dansade alltså i torsdags (på alla hjärtans dag) och det var jätteskoj. Det som lite förstörde det var min klänning. Hade låtit en sömmerska sy den åt mig, men hon kunde tydligen inte sin sak. Här och där hittade jag hål (!!!) och dessutom var den sned och inte alls sådan som jag hade velat ha den, men det var ju liksom försent att ändra på den då. Det som ändå irriterade mig mest var att hon täcktes ta fullt pris för den. Jag tyckte det var ganska elakt, eller så hade hon en väldigt snedvriden uppfattning om vad ordet kvalitet betyder...
Men som sagt hade jag ändå jätteroligt, och även om vi inte hade någon riktig efterfest, var kvällen lyckad. Och nu är det över. Bu-hu. Det är kanske lite sorgligt, men mest är det faktiskt skönt. Ingen stress över gammeldansen mer. Jippii!

Och nu är det sportlov!

Inga kommentarer: