lördag 9 februari 2008

Sommarjobb och babbel

Hej hej. Jag hade nästan (eller okej påriktigt...) glömt mitt nya bloggerliv. !!!. Hops. Det var inte meningen. Men desto bättre kan jag berätta nya (krhhm) och spännande (KRHHM!) saker som har hänt i mitt liv sen senaste inlägget:

För tillfället har jag dragit en influensa över mig, så jag sitter och snörvlar framför datorn (fast för tillfället känns det faktiskt helt okej). Jag skolkade därför skolan igår. Det är nämligen extra viktigt att jag är frisk nästa vecka. För då är det nämligen G-A-M-M-E-L-D-A-N-S/ "De Gamlas Dans" (som alla över trettio envisas att kalla det, men vadå, det är ju bara unga mänskor som deltar?). Det som alla flickor har väntat näst mest på (efter att gifta sig då förstås) sen de började lågstadiet.
?
Nej nej nej. Så har det inte alls varit för min del. Det är MASSOR att fixa inför dansen. Klänning, smink, hår, underkläder, strumpbyxor, skor, väska, sjal, handskar (som jag nog har skippat men i alla fall) och PAR! Paret var i mitt fall typ det jobbigaste. Har inte haft något officiellt par under de flesta övningar (har dansat med en kompis istället, som inte heller har par), men eftersom jag går i en så trevlig skola så har de fixat så att nån dansar med mig. Vilket är helt fine for me :) Och äntligen efter mycket arbete och möda så kommer det snart att vara över. Inget att sukta över här inte, snart är det slut och då får jag återgå till mitt normala liv! Jippii. Men tro inte jag är helt pessimistiskt inställd, visst, jag tycker att det är helt skoj att dansa, men allt fixande är inte min grej, jag är inte en organiserad typ bara.

Och nu för att hoppa till en blomkruka: JAG HAR FÅTT SOMMARJOBB! Jippiiiii! Inte ett drömjobb precis, men jobb i alla fall. Städning och diskplockning på en camping på Åland. Helt okej, och jag får faktiskt två veckor ledigt i början av sommaren. Lönen är (såklart) inte den bästa, men tillräckligt för att kunna betala mitt körkort, och dessutom blir det lite över att leva på under sommaren. Det är både lite skrämmande och spännande, men på samma gång hoppas jag att jag äntligen lär mig att leva självständigt, och kanske lär mig lite ordningsamhet, som jag så skulle behöva.

Så nästa sommar firar jag på Åland. Passar mig utmärkt!

Inga kommentarer: