söndag 24 februari 2008

Och nu så är det över...

Nämligen sportlovet. Inte för att det egentligen gör mig nåt. Jag har bara slöat hela veckan och inte fått NÅGONTING gjort! Jag som skulle göra mina läxor, läsa inför förhör, läsa de böcker vi ska läsa i engelskan och finska (yeah right, det gick superbt, mitt sammanlagda sidoantal jag läst av dessa böcker är högst 50), öva trafikmärken inför ett kommande bilskoleförhör osv, osv...
HAH!
Lite patetiskt faktiskt, men jag har inte lyckats få mig att göra något av dessa grejer, förutom kanske läst liiiite biologi, liiite trafikmärken och som sagt, mina 50 sidor... Så helt borttappad har jag inte varit. Idag har jag dessutom fått mitt rum städat och jag tänker ännu få min matematik och engelskaläxa gjord. Huga! "Vill du så kan du!!"

Imorgon återvänder jag alltså till mitt normala, tråkiga men stressiga liv. Jei!

En sak jag gjorde för en stund sen var att googla lite om drömtydning. Jag har nämligen igen drömt om att jag springer ifrån några människor som jagar mig och att jag flyger. När jag säger igen menar jag att detta händer väldigt ofta i mina drömmar, och nu ville jag veta vad det betyder. Här är vad jag lyckades hitta.

FLYGA: Drömmer du att du flyger som en fågel i luften, kan det vara ett uttryck för längtan att höja sig över vardagens enahanda och inger ofta lyckokänsla.

Jaha? Överensstämmer detta på mig? Jag förstår inte vad det som står i slutet innebär, ger flygandet mig lyckokänsla i drömmen eller efter att jag vaknat? Och jag kan faktiskt påpeka att det inte ger mig någonslags lyckokänsla i drömmen, utan snarare är jag i nånslags panik över att det som jagade mig fortfarande gör det... Hmm. Sen då springa, rymma, fly - vad innebär det?

FLY: Drömma att man försöker fly inför en hotande fara: se FARA okej:
FARA, befinna sig i: ljusa framtidsutsikter
SPRINGA, vilja men inte kunna: du har svårt att övertyga din vän om dina uppriktiga känslor.
RYMMA: Du vill fly från något som du tror hotar dig.
Jag vet inte riktigt om jag ska tro på dethär eller ej, det är väl som horoskop: man kollar upp det, men inte tror man ju på det inte...
Om detta ändå skulle stämma med verkligheten så betyder det alltså att (snabb sammanfattning):
-jag vill bort från vardagen
-att jag ändå har ljusa framtidsutsikter (hur långt i framtiden det är, är dock lite oklart...)
-att jag vill men inte kan övertyga nån om mina uppriktiga känslor (vadå övertyga? Om det skulle så berätta för nån om mina uppriktiga känslor skulle jag kanske fatta, men övertyga?)
-och så tror jag att nåt hotar mig och försöker fly från det...

Oj, mitt liv ÄR ihoptrasslat O_o

Inga kommentarer: