fredag 28 augusti 2015

Passivitetens fånge

Om det är någonting jag är riktigt dålig på så är det att sitta hemma utan att göra någonting. Lyckades stuka foten igår, vilket i princip tvingar mig att bara sitta hemma (kan inte ens dansa!) och försöka underhålla mig på bästa möjliga stillasittande vis.
Det jag hittills sysslat med är:

  • Sjungit (och värmt upp rösten före. För det skadar ju aldrig att vara lite extra överabitiös när man har all tid i världen)

  • Gjort ett smycke
  • Lagat mat och ätit av ren tristess cirka tre gånger
  • Dansat (okej, jag sa att jag inte kan dansa just nu, och det är visserligen sant, men jag kunde inte hålla mig)
  • Tränat magmuskler (här hade jag inte tid för ambition längre utan gjorde slumpmässigt några rörelser bara)
  • Spenderat sjukt mycket tid på facbook, pinterest och youtube

  • Tittat på ett och ett halvt avsnitt av Kvarteret Skatan på Svt Play
  • Reciterade en dikt och spelade in hela härligheten med musik och allting
  • Pratat med min farmor i telefon
  • Läst
  • Legat på golvet med foten upphöjd och inlindad i frysta wokgrösaker som fått fungera som min  ispåse
  • Tänkt tanken "Ja men jag kan ju ta en promenad!" cirka femtio gånger och sedan kommit på att det inte går.

Jag håller på att förgås av tristess. Att vila är inte min grej. Hoppas att jag kommer på något coolt att göra här ännu under kvällen. Kanske jag läser igenom kurslitteraturen jag lånade på bibban i onsdags. Det skulle ju vara någonting det.

As if.


Inga kommentarer: