måndag 13 juni 2011

Byråkratprat

Ojojoj. Det är jobbigt att få stipendium. Även om jag senare kommer att vara väldigt tacksam över de Erasmus-pengar jag får, så är det nog väldigt invecklat att ta sig igenom pappersarbetet. Först ansöker man om stipendiet per blankett. Om denna ansökan godkänns får man fortsätta fylla i papper, tre stycken blanketter står i tur nu (det låter som lite att göra, men när man inte har någon aning om vad det är man ska fylla i, vissa punkter SKA lämnas öppna, vissa punkter SKA fyllas i, vissa blanketter ska din praktikplats skriva under och vissa ska din skola skriva under... Uäh.). Inte undra på att folk låter bli att söka...

Nu ska jag till följande kontakta skolans studiehandledare och fråga angående blangett A, min grupphandledare om blankett B och så får jag inte glömma att checka om själva praktikansökningsprocessen går som den borde, dvs. om praktikavtalet blivit undertecknat i Stockholm, när min praktik egentligen börjar osv... Ja, och så har jag ju den elektroniska kursen Valtteri som jag måste gå innan några pengar betalas ut över huvud taget.

Äh, kanske det känns råddigt nu, och sen märker jag att det egentligen inte är så svårt. Det är bara nu när det kastas en massa pappersarbete över en stackars studerande, som inte har ett hum om saken.

Jag väntar på att få svar på mina frågor. Och sedan på att stipendiet sätts in på kontot. Muahahaha.

Inga kommentarer: