lördag 18 juni 2011

Ett positivt inlägg

Jag måste ju skärpa mig! Ska jag bara klaga på denna blogg så kan jag lika gärna lägga av. Så nu har jag bestämt att jag ska göra en mindre serie inlägg som enbart är positiva. Och det kommer att lyckas, eller hur? (nej, jag var inte sarkastisk, jag var peppad!)

Så jag ska börja med en vacker tanke jag har. Jag tänker kanske skaffa mig en ny dator, och i så fall en MacBook (Pro?). Har länge länge haft lite krångel med min egen dator och tänkte därför uppdatera hela hoiton så att säga. Visst, det kanske är mer ekologiskt att inte köpa en ny dator åt sig, men samtidigt så tror jag att jag ändå kommer att hamna uppdatera min gamle trogna vän om nåt år, så lika bra att köpa god kvalité (?) med en gång. Reparation av skador som PC:n jag använder har kommer att kosta en hel del nämligen.

Så har jag varit till Ikea idag och slösat lite extra så här med tanke på kommande inköp. Köpte en krukväxt (eftersom min stackars bambupinne blev brutalt lämnad i Vasa. Jag skulle ta med den, men eftersom jag hade så bråttom, så glömde jag stackaren på köksbordet. Vila i frid min vän. Jag tror faktiskt att pinnen är äldre än min dator. Så där ser man...) och en prydnadskudde. Så nu är det fint i min lya må ni tro. Och vänta bara, när jag flyttar påriktigt hemmifrån, då ska jag minsann inreda, och Ikea får gärna bidra :)

För övrigt ska jag fortsätta fira veckoslut.

Prag, anyone?




Inga kommentarer: