tisdag 7 juni 2011

Det man inte dör av...

Det har varit ganska knepigt att hitta ett sommarjobb här senaste åren, visst har jag lyckas få några veckor jobb här som där under sommaren, men i år beslöt jag mig att hålla mig till en arbetsplats, oavsett om det är bra betalt, bra arbetstider, bra någonting över huvudtaget. Det viktiga är att jag har någonting att göra under sommarmånaderna. Annars blir jag lite knäpp.

Så i år har jag valt att slita mig själv i stycken genom att försöka mig på "ständimyynti"-branschen. Det var lätt att få jobb och jag kan jobba hela sommaren om jag så vill, men ändå... Alla avskyr ju när folk försöker trocka på en någon produkt på stan, som man dessutom verkligen inte är intresserad av. Och att stå i ett litet shoppingcentrum och bara få en massa snäsiga svar, fast man själv anstränger sig att låta så trevlig som möjligt... Det kräver sjukt mycket energi kan jag säga. Och fötterna! Fötterna värker så mycket just nu, man står och går omkring mest hela dagen, 8 timmar låter kanske inte så farligt, men dag efter dag efter dag... Jag vet att jag har en hyra att betala, men för 40/dag vet jag inte om det är värt besväret. Finns det annat jobb att få?

Och nej, detta är inte ett ärligt folkslag (men det ska jag ändra på!!).

Inga kommentarer: