tisdag 17 januari 2012

Hur vi jobbar

Jag märker att jag är tillbaka i skolan eftersom jag
a) redan är lätt uppstressad
b) är jävligt taggad
c) sitter och skriver inlägg mitt i natten

På en dag har vi hunnit sätta upp ramarna för en musikal, börjat skriva manus (vilket nog är färdig i slutet av veckan), fått se scenografin, sjungit och funderat på om en paket- eller lastbil är ett smartare alternativ under vår turné. Och så har vi haft lite akrobatik såklart. Min bästa vän träningsvärken är tillbaka!

Jag är så himla otålig på att få se var allt detta slutar, samtidigt som detta är mitt favoritskede av processen. Just nu är allting möjligt, och det känns som att varje idé ger oss hundra nya. Det finns ingen oro över att spåra ur, för med denna arbetsgrupp vet jag att bitarna sist och slutligen hamnar på rätt plats. Nu är det bara att njuta av att få vara del av en kreativ process.

Inga kommentarer: