söndag 12 februari 2012

Författeri

Min arma moder ha varit på beök hos mig. Jag insåg att jag har hemlängtan, och funderar på att fly landet nästa helg (alltså plattlandet. Ehheeh. Jag vet, lame). Men hur det ska gå till vet jag inte ännu. Vi har så mycket skola, hela tiden, och jag känner mig som en sån slacker. Idag (söndag) är jag inte i skolan, och jag har dåligt samvete. Jag lät bli att gå till skolan just pga att jag hade besök, och det kändes helt töntigt att lämna mamma ensam hos mig tills hon skulle åka. Vad är det då för vits att alls komma hit?

Från elfenben till knäckebröd: Har du någonsin tänkt på hur mycket text du producerar? Idag fattade jag hur mycket jag skriver, egentligen. Det har blivit mer på datorn och mindre för hand, men mängden bara ökar. Jag bloggar nästan varje dag (med mycket fusk, men dock) och jag skriver en hel del text i skolan, för att inte tala om allt facebookande, textmeddelanden, e-mail, t.o.m. sångtexter som jag författar för fulla muggar för tillfället. Man skulle ju tro att alla ha blivit enormt bättre på att skrivandets ädla konst, men jag känner mig inte speciellt fantastisk på att producera text. Allra minst idag, när jag ska skriva en artikel som handlar om vårt projekt. Jag blir alldeles tokig på att försöka hålla mig kort, till sak, intresseväckande, personlig och samtidigt informativ... Det är en omöjlig uppgift. När jag läser det jag skrivit såhär långt låter det inte precis så coolt som det kändes i mitt huvud medan jag skrev.

Förutom min artikel, borde jag hinna läsa på repliker och göra en rollanalys. Alltså utöver artikeln. DEN MYCKET TIDSKRÄVANDE ARTIKELN. Jag känner mig lite stressad. Tur att det är kördags imorgon. Så får jag en andningspaus.

Jag hörde en fågel kvittra idag. Snart är våren här.

Inga kommentarer: