måndag 13 februari 2012

Inlägget som skrevs med en hand

Jag äter på ett jättestort (och gott) äpple, som jag bara inte kan lägga åt sidan för att skriva blogg. Så det får bli enhandsskrivning.
Jag har just kommit från kören. Love it, även om jag idag var lessen i stämman. Hade en såndärn störig torr fläck i halsen som gjorde att ingenting kom ut. Men jag var ändå nöjd, det räcker med att bara sitta där och lyssna så blir man varm inombords.
Idag beskrev vi våra roller för varann, och jag känner nu att jag äntligen är på rätt spår. Meningen med livet har kommit tillbaka. Jag kommer nu ihåg varför det är roligt att vara skådespelare.
Åh nu är mitt äpple slut och skruttet bortslängt, skönt att använda alla fingrar.

Inte har jag nu så mycket att säga, förutom att det är mycket jobb framöver, extrainsatta sånglektioner, masktillverkning, biljettbokningssystemet ska öppna... Nej den här veckan blir det nog inte mycket skrivet, men det betyder åtminstone att vi får någonting gjort!

Bästa äpplet alltså
God kväll.

P.S. Jag har alltid sagt "äppel", också "ett äppel". Men det lär ska vara fel. Det ska heta "ett äpple"? Men heter det då " flera äpplen" eller "flera äppel"?

Inga kommentarer: