måndag 29 augusti 2011

Min hjärna är onödig!

Nå okej inte helt onödig. Visst kan det vara bra att ha en hjärna då och då. Min råkar bara vara av den mer självdestruktiva modellen, vilket orsakar enorm beslutsångest och virrighet. Jag måste handla kvickt om jag ska få någonting gjort.

Detta betyder att:
Jag får inte fundera över mina alternativ, jag ska bara göra.
Jag ska leva spontant.
Jag får under inga omständigheter grubbla över saker.

Eftersom det leder till att:
Min beslutsångest ter sig väldigt ytlig enligt bilden
Jag kommer på alltför många möjliga alternativ och kan omöjligtvis själv ta beslutet över vilket som är det bästa.
Jag använder alldeles för mycket tid på att ta reda på mina alternativ, plus alla för- och nackdelar som varje alternativ för med sig, plus alla mindre trovärdiga men möjligen inträffbara för- och nackdelar som varje alternativ för med sig.
Jag får ingenting gjort.

 Men det verkar som om hjärnan orsakar mer problem än den tillför lösningar. Så det var liksom det jag menade när jag sa att min hjärna är onödig.

Hey, var detta ett flummigt inlägg?!

Oh just wait and see ;)

Inga kommentarer: