tisdag 30 augusti 2011

Pirr

Kan inte sova. EFTERSOM JAG SKA FLYTTA TLL STOCKHOLM.

Så det är ju lite pirrigt. Jag fick mejl från min praktikplats. Kl. 8.15 måndagen den 5.9. bär det av mot Uppsala där improvisationsteatern ska ha gig. HOW COOL IS THAT? Och jag ska få följa med, pang på bara första dagen! PIRRIGT!

PRAKTIKPANIK
Det är ju inte bara faktumet att jag ska praktisera på en professionell improvisationsteater som är pirrigt. Alla nya ansikten, ställen, sätt att vara och arbeta på. Kanske har svenskarna en massa dolda vanor som jag inte hade en aning om (inget generaliserande här inte, om en svensk har någon udda vana, så utgår jag från att ALLA ANDRA SVENSKAR har samma vana. Piste). Och så är det ju mycket med mig själv som jag kommer att ha fullt upp med. Försöka bete mig normalt och som mig själv. Inte tänka alltför mycket. Verkligen njuta av praktiken istället för att överanalysera hela upplevelsen och varenda sekund av min vistelse.

Ååh jag både längtar och hoppas på att få skjuta upp det med några dagar till. Jag är rädd för att misslyckas, men samtidigt extremt otålig på att få sätta igång. Taggad! (å int nån löjlig facebook "tag" utan en äkta stockholmstaggning!)

Så det så. This chick is on a roll!

PS. Jag börjar teckna egna bilder till mina inlägg. Inte för att jag vill "show off my amazing skills" utan för att jag då får just en sån bild som jag vill ha + att jag inte råkar stjäla bilder från någon annans blogg eller nåt. Och nej, jag har inte skannat bilderna, jag vet superamatöriskt. Blahblahblah.

PPS. Nå ibland stjäl jag nog bilder i alla fall.

Inga kommentarer: