söndag 28 augusti 2011

Skor och båtbiljett

Jag tror inte att man godkänner skor som någonting man får använda stipendiepengar på. Ändå ser jag mig själv köpa ett par skor inom en närmare framtid. Bara pengarna räcker till en färjebiljett sedan så är allting ok.

På tal om färja.
Jo det var såhär va.
Jag skulle igår boka flyg åt mig, via norwegian. Det visade sig dock som ett ytterst olämpligt alternativ på grund av tilläggskostnader för bagage på deras avgångar. Alldeles löjligt, jag får ta en väska med mig in i planet. Så där som vanligt. Men om jag vill ha en väska med i bagage skulle det kosta mig 8 euro. Krav: väskan får högst väga 10kg. 10KG?! Kom igen, jag ska BO i SVERIGE i 3 månader! Och nej, jag behöver inte ta med mig allting i ett lass, men det känns ändå som om färjan kanske är ett bättre alternativ. Så kan jag åka norweigan sen när jag ska på besök hem under hösten istället. Så då gäller det bara för mig att boka min båtbiljett nu då.

I have a plan.

Inga kommentarer: