onsdag 31 augusti 2011

Nej inte nu igen!

PACKA!

Det är det enda jag gjort på sistone känns det som. Jag flyttade från Vasa = packa. Jag kom hem till Esbo = packa upp. Jag åkte till Åland = packa. Jag åkte till Åland igen = packa. Jag kom hem till Esbo = packa. Och nu måste jag packa till Stockholm. Och när jag säger nu då menar jag förstås idag - nångång.

Jag vet att den röda, stora kappsäcken ligger på lur i vårt förråd och bara väntar på att bli framgrävd. Jag vet att min bykkorg är full av kläder som väntar på att bli tvättade och omsorgsfullt nerpackade i den röda, stora kappsäcken. Jag vet att alla mina saker som jag släpade hem från Vasa är utspridda i exakt vartenda ett skåp vi har i vår lägenhet (för de rymdes inte i mitt rum, fast jag hade rensat mitt klädskåp för att få allting att rymmas!).

Ska jag satsa på att ta med emotionella eller praktiska grejer? Hur snart blir det kallt i Stockholm? Och hur kallt? Ska jag ta egna koppar med? Behöver jag regnrock - eller ska jag satsa på ett paraply? Var är min Ipods sladd?

Finns det någon packningskonsulent där ute så får denna gärna ta kontakt med mig!

Inga kommentarer: