onsdag 3 augusti 2011

Total fail

Nu undrar jag varför jag inte hittade på något coolare bloggnamn, då för länge sedan när jag skulle börja blogga. Jag menar:

a) jag funderar aldrig särskilt mycket på vad jag skriver. Jag är för impulsiv för det. Jag skriver det som uppkommer i stunden, må vara hur skit eller bra som helst.

b) allitteration. Seriously. Fan vad nördigt.

c) hela namnet, "Fli Funderar" ger en lite för stark koppling till någon amatörfilosofisk blogg, vilket detta då INTE är. Jag har ännu inte riktigt lyckats kategorisera mig, men om man får kalla en blogg för en "avreageringsblogg", då är det precis vad detta är. En blogg jag skriver i mest för min egen skull. Tanken på att någon jag inte känner läser denna blogg håller min motivation igång, men samtidigt har jag ett lite kluvet förhållande till om jag verkligen vill att någon ska läsa bloggen över huvud taget, eller inte.

Så jag funderar (Oh shit, Fli funderar...) på att ändra namnet, men det har visat sig att jag är totalt hopplös på att komma på ett smart bloggnamn, så jag får hålla mig till det namn jag en dag i mina unga år kom på. För egentligen så ska ju ingen läsa bloggen i alla fall. Så vem bryr sig?

Inga kommentarer: