tisdag 11 oktober 2011

Fonduetallrik?

Igår var det inte en rolig dag. Jag steg upp klockan fem (FINSK TID. Det är klockan FYRA svensk tid) och tog första bästa plan till Arlanda. Det regnade i bägge länder. Jag anlände till teatern. De åkte på ett företagsjobb, jag fick inte följa med. Trist.
Jag gjorde inte så mycket på teatern efteratt de åkt, var bara trött och förkyld och bortdomnad. Försökte planera min höst. Det visade sig vara svårt.

Trodde att jag skulle vara alldeles hysteriskt ledsen när jag kom hem, men någonting fick mig på bättre humör. Kanske för att en halv familj satt i soffan och tittade på TV när jag kom hem, så det var lite liv och rörelse i huset. Jag åkte till butiken för att handla, hittade en UNDERBART rolig och billig inredningsbutik och köpte en spegel, en liten tallrik för fondue (? jättekonstigt, jag tänker använda den för mina använda tepåsar. Lät inte smart det heller) och en ljuständare. Det kostade 25kr. Konstaterade att matbutiken var desto dyrare (jag trodde att mat var någonting som var billigt i Sverige. Så fel man kan ha...). Men man måste ju äta.

Så här fin spegel får man INTE för 12 kronor. Men nästan.
Idag var det en mycket roligare dag (antar att jag var mycket gladare eftersom jag stigit upp en mycket mänskligare tid). Det var måndagsmötesdags! Det lönekruxkontrolldags! Det var repdags! Och så fick jag koka kaffe (DET NI!), tejpa fast en affisch på reklamtavlan och fylla bokningsbladet.

Imorgon ska jag på kurs! Och det gillar jag ju!

Inga kommentarer: