onsdag 12 oktober 2011

Professionell lekare (ja, alldeles riktigt: LEKare)

Vi har haft trollerirepetition idag. Jag fick agera publik (dels eftersom jag inte övat, och dels eftersom jag inte hade med några grejer). Kommer SÅ att åka till Sthlm i vår och se föreställningen "Magi!". För dessa improvisatörer är verkligen multitalanger. Trolla, improvisera, allt går.

Annat jag gjort idag är räknat kärl inför Showcase som är på fredag. 50 fat, tallrikar och asietter har jag staplat upp på bardisken. Och så har jag BÅDE svarat i telefon OCH skickat mejl i teaterns namn! Supercoolt, jag känner mig proffsig. Mitt kaffe lär också smaka bra, vilket ger mig extra pondus i min proffsighet. Synd bara att jag inte uppfattar själv om det är gott eller ej, svenskt kaffe är lite... Mjaah.

På kvällen var det kurs! Nybörjarkurs! Supercoolt! Jag saknar så mycket den där kravlösa, roliga leken som teater var för mig när jag började med det. Men nu fick jag leka igen. Jag drogs riktigt in i mitt "playmode". Det var nästan så att jag i något skede tänkte säga: "Kan vi inte leka att de här pappren är diplom och jag är lärare och delar ut dem och...". Och så insåg jag: Jag är vuxen. Jag kan inte säga "Ska vi leka...".

MEN JAG VILL JU!

Tur att jag är i rätt business. Jag tänker leka livet ut, AND I WILL TAKE YOU DOWN WITH ME!

Bra att vi fick det uträtt.

Inga kommentarer: