lördag 22 oktober 2011

Sthlm-Dalarna-Åland

Senaste uppdateringen jag gjorde var från i onsdags. Idag är det lördag. Det har hunnit hända hurja mycket sedan dess.

Efter onsdag kommer torsdag (jag skriver inte dessa självklara meningar för att irritera någon, jag är bara allt för dum i huvudet just nu för att skriva ett halvt ostrukturerat inlägg). På torsdagen gjorde jag kanske inte så mycket på kontoret. Kanske beskar jag lite papper igen. Kanske försökte jag mig åter igen på att använda borrmaskin och skruvdragare (på den fronten intet nytt). Kanske lyckades vi inreda teatern på ett ytterst coolt sätt inför kursuppspelet samma kväll. Kanske gick vi igenom lite musik inför kursuppspelet också.

Kanske var det actionfigurer vi dekorerade teatern med?

Jag är åtminstone fullständigt övertygad om att jag den kvällen stod i biljettkassan. Fick se en fantastiskt improföreställning och var slut när jag kom hem.

Samma dag beslöt jag mig att åka till Dalarna på en teaterfestival. Fredagen jännäde jag alltså över vad kvällen skulle föra med sig, medan jag skickade iväg brev och delade ut reklam i teaterns namn.

Teaterfestivalen i Dalarna blev kort för min del, men jag fick träffa en underbart inspirerande familj, som jag dessutom fick bo hos, se en tårframmanande föreställning (som egentligen var en revy, men det var så vackert) och delta i en nätverksdiskussion och se lite nya ansikten. Skulle ha varit underbart att stanna lite längre. I morse drog jag ändå iväg med mitt pick och pack och landade slutligen på Åland. Mitt hem nummer 3 för tillfället :)


Inga kommentarer: