lördag 26 november 2011

Skolkande tomte

Sitter och njuter av en trevlig lördagseftermiddag hemma i vårt vardagsrum, med hunden tätt ihopkrypen (-krupen?) intill mig. Så chill. Har verkligen satsat på att inte göra ett dyft medan jag är hemma, hittills har jag lyckats rätt bra med den uppgiften.

Har varit en riktig liten skolkare från praktiken denna vecka. Både torsdagen och fredagen hoppade jag helt sonika över, men kanske det kompenseras av att jag varit på kurs varje kväll denna vecka? Vissa kvällar t.o.m. två gånger! I tisdags var det åter igen kursuppspel (det märks att terminen börjar gå mot sitt slut med kursuppspel nästan varje vecka) och jag stod som vanligt i biljettkassan. Det var en lyckad föreställning, de som stod på scen var verkligen i sitt esse och gjorde det bästa ifrån sig någonsin (eller åtminstone av de gånger jag följt med på deras kurs). Sjukt kul! (äh, "sjukt" i den bemärkelsen jag använde det i ovan är så fult. Måste hitta fler förstorande/betonande adverb)

I onsdags hade jag ett kärt återseende med skrivarkursen (äntligen!), men mitt skrivande ville inte riktigt bli någonting alls. Istället tog jag ut svängarna när vi skulle hitta karaktärer på golvet. Högstatus, lågstatus, cowboy, barbie och jultomten var karkatärer vi experimenterade med bl.a. Min julgubbe använde sig av ett väldigt olämpligt röstläge för mig själv så nu har jag haft ont i halsen sen kursen, men det gör inget för det kändes bra att våga vara lite galen på kursen (jag gör ingenting galet just nu, jag är bara torr och tråkig!!!). Hade verkligen inga hämningar utan tog allting till sin spets (på gott och ont...).

Det har varit en bra vecka, men på tiden för mig att komma hem.

Inga kommentarer: