lördag 19 november 2011

Uppsala-Uppsalat-Uppsalor...

UÄÄÄÄ! Jag har inte uppdaterat på en vecka!!! Hur mycket kommer inte att ha försvunnit i mina minnesluckor och hur ska jag återuppta bloggandet efter detta? Var ska jag börja?

Har jag sagt att jag blev befordrad inom rimliga gränser? Jag får leda en kurs! Fenomenalt! Förra veckan blev jag dock så stressad över att jag ska göra en massa grejer jag inte har ett hum om att det gick lite ur styr hela grejen. Men nu är jag beredd på att jag intar positionen som kursledare genast på måndag, och då ska det fan i mig bli lite vett av den kursen. Så det så!

Tisdag vill jag inte prata om. Det var bara blaj (eller är det en undanflykt till att erkänna att jag glömt vad jag gjorde i tisdags?). Onsdag var det föreställning. Så det fanns att göra. Sen stack jag innan föreställningen tog slut för att bege mig mot det allra härligaste Uppsalat! (bestämd form av Uppsala ÄR Uppsalat. Jag är helt säker!)

Fick se Mefisto på Uppsala Stadsteater. Hur mycket fanns det inte att analysera i den pjäsen! Jag hade hoppats på att skådespelarna hade hållit truten så att jag hunnit förstå all den symbolik som enbart förmedlades genom synen. Det blev mycket att ta in, men otroligt stimulerande för min analytiska själ. Det känns som om jag fortfarande lever i en viss efterdyning av den pjäsen. Den var otrolig, provocerande, fascinerande, frustrerande. Jag önskar att jag sett femtimmarsversionen!
Sedan firades kvällen i gott sällskap inpå småtimmarna och dagen som följde var en avspänd shoppingtur. Uppsalat levererar högsta klass åter igen!

Fredagmorgon steg jag upp i lovligt god tid för att hinna till en föreläsning på Södersjukhuset som teatern erbjuder. Jag bara älskar denna föreläsning, socialantropologi is the shit! Väl tillbaka i teaterns lokaler hölls det möte och så segade jag och så åkte jag till åland med väskan fylld till bredden av Lidls kaffepulver.

Veckan slut.



Inga kommentarer: