torsdag 8 december 2011

Adjöet närmar sig

Packar igen! Inte påriktigt utan bara för att testa hur allting kommer att rymmas med. Det går rätt bra! Kanske jag slipper lämna hälften av mina egodelar på Svea Rikes mark! (jag måste sluta använda utropstecken!)

Jag tror att jag är ivrig på att få komma hem. Igår bokade jag min hemresa (VikingLine, räddaren i nöden) och idag packar jag. Det är ändå över en vecka kvar... Samtidigt kan jag inte låta bli att tycka att det är hemskt sorligt att lämna min praktikplats. Jag har haft väldigt svårt att anpassa mig, men nu när jag äntligen börjar känna mig bekväm - så tar det slut? Vad är detta för dålig planering?

Tyvärr så är det inte alls roligt att bo där jag bor just nu. Känner mig mobbad och utnyttjad (jag brukar inte ta sånt så hårt, men det är ändå inte roligt). Bidrar nog till att jag vill komma hem, till ett hus där jag inte behöver gå på tå hela tiden. Som tur verkar det som om jag samlar på mig sysslor inför kommande veckoslut och den sista veckan, så tiden kommer kasnke att rusa förbi. Och när allt detta är slut kommer jag att längta tillbaka.

Suck.

Inga kommentarer: