måndag 5 december 2011

Hår!

Jävligt onödig information i förra inlägget. Håhhå, ibland blir man så konstig.

Jag har haft min mor och syster här på besök. Har sett ett flertal improviserade föreställningar (!!!! helt sjukt bra dessutom, det var sista gången, så det var skruv i denna omgång!!! Sorligt, att detta var sista gången av dessa föreställningar, men mer än lyckat) och har både hört Finlands historia i form av en dryckessång (låter väldigt logiskt nu såhär i efterhand) och fått se Evert Taube gestalta döden i sann Ingemar Bergman-anda. Har dessutom varit på Stockholms Stadsteater och sett deras uppsättning av "Hair". Och den... DEN VAR SÅ FANTASTISK! Speciellt första akten var precis det lyckopilleret jag behövde; Musiken, springandet på scen, rösterna, rekvisitans oändlighet, ljuset AAAAH! Så bra. Jag satt och jännäde längst ut på stolsitsen och kunde inte fatta hur det är möjligt att någonting så fenomenalt spelades framför mina ögon. Grymt!


Idag hade jag sista gången av min kära kurs. Allt med praktiken lider mot slut. Jag hade ändå sjukt roligt och det blev ett lyckat tillfälle. Som jag utvärderade mig själv: Jag var knäpp men inte korkad. Då blir det bra. Let the sunshine in.

Inga kommentarer: