torsdag 1 december 2011

Packningssimulering

Det känns så sorligt, jag började packa idag. Inte för att det är någon brådska, men jag ska (försöka) skicka hem hälften av alla mina grejer med min arme moder och syster som kommer på visit till Stockholm (pust, lång mening). Så nu har jag en massa grejer i samma kappsäck som jag för snart tre månader sedan släpade hit. En simulation av "hur det kommer att se ut på den stora avfärdsdagen". Det ser inte lovande ut... Jag kommer att bli tvungen att lämna grejer till välgörande ändamål innan jag åker (vilket kanske inte är så dumt, när jag tänker efter).


Och annars då. Har jag gjort någonting spännande? Svar: Nej. Eller jo jag var på skrivkurs igen, men jag vill inte skriva, jag vill leka. Tre timmar skrivande ger mig skrivkramp (speciellt handskrivning, vem gör sådant nu för tiden? Jag skriver inte ens dagbok för tillfället eftersom jag bloggar, så jag har aldrig möjlighet att träna upp mina skrivmuskler). Så egentligen har jag åter igen bara suttit och rullat tummar känns det som. Och det är då som tankeverksamheten kör igång och det är inte bra. Tror jag har nämnt det tidigare. Thinking causes damage. Det ska bli mitt motto.


Inga kommentarer: