fredag 16 december 2011

Klossarna faller på plats

Idag har det nog varit en riktigt bra dag. Nu vet alla att jag är rätt konstig, så nu kan jag finna mig i min konstighet och bara vara konstig med glatt humör. Det jag har gjort är följt med på repetitioner igen, även om det var en annan föreställning som repades idag, och ÄNTLIGEN fick jag se hur en improföreställning växer fram! Det testades, brainstormades, diskuterades. Så där underbart processigt som det är ibland. Jag satt ju mest på en kant och var tyst, men ibland öppnade t.o.m. munnen och kommenterade. Är jag vanlig nu?

Ska SÅ se denna föreställning när den är klar! Vem följer med mig till Stockholm i vår?

Kvällen ägnades åt det stora Science fiction spektaklet på teatern och även om min lilla finska show i början blev lite "eeh" (mest eftersom jag inte alls var beredd när det var dags att kliva fram på scenen), men själva kvällen var underbar. En helt otroligt svårsammanhängade berättelse om en doktor som räddar världen från robotar. Typ. Nu lät ju det där jätte-enkelt, men det var faktiskt en särdeles fullspäckad intrig som skapades denna kväll.

Huoh. Sista, allra allra sista dagen imorgon.

Inga kommentarer: