måndag 12 december 2011

Inlägget om Örebro

Örebro är säkert en underbart vacker stad på sommaren! Det finns vatten (även om jag misstänker att det var en vallgrav), slott, mysiga caféer där man "Bara" kan "vara" och bäst av allt, underbart sällskap som jag gärna besöker igen :)

Nu råkade det vara uselt väder under den dagen jag var där, det regnade slask från himlen, det var kallt och ruggigt. Men vad gör man i så fall om inte samlar på sig massvis med gott att äta och dricka (och när jag säger massvis menar jag OFANTLIGT KOPIÖSA mängder) och bunkrar sig för att se på Idol. Hur mysigt som helst. Dessutom var det uppehållsväder följande morgon, så vi tog oss efter en lång sovmorgon (med en överentusiastisk Fli som överraskade sig själv i rollen som husmor) ut på stan för att se vad som fanns att se; slottet, gatorna, butikerna och det bästa julbelysningen och den enorma julkalendern som riggats upp på ett av de historiska husen. Tog också och bejakade min inre mummu genom att skaffa mera virkmaterial - bara för skojs skull.

Okej, medges att det syns lite dåligt. Men det är en julkalender! Klicka så ser du!
Hitta tre statyer.

Det är julbocken! Och honom bränner man upp varje år, fast om det är tradition eller
skadegörelse blev lite oklart. Kanske det är båda dera?
Ah, vad är julstämning om inte detta? Julbelysning av högsta klass!
 Uppsala, you've been challenged!





Inga kommentarer: