onsdag 28 september 2011

Fli förklarar flummigt fast finurligt

Jag har varit hemma i Finland på semester. Hela söndag-måndag-tisdag(förmiddag)! Och det var SKÖNT! Så det så.

Jag vet att jag skrev om evenemanget Teaterbåten i lördags (eller gjorde jag? Jag kollade inte ens mina inlägg innan jag kastade mig över ett nytt... Men jag var faktiskt sjukt trött i lördags och nu såhär i efterhand inser jag att det inlägget nog blev ganska flummigt och aggressivt - jag kan bli väldigt sarkastisk när jag är trött vilket kanske ibland är ren och skär elakhet). Men min poäng i detta parentesvirrvarr är att jag faktiskt såg en föreställning i fredags som jag totalt ignorerade att skriva om eftersom jag anser att den förtjänar bättre än en andraplats i ett flummigt "hej-jag-har-varit-på-båten"-meddelande.

Hittills har jag inte skrivit vad teatern jag jobbar på heter eftersom jag försöker behålla någonslags anonymitet på nätet, vilket då ger mig möjligheten att skriva vad jag vill och inte känna mig bunden till att skriva "enligt" någon (okej detta är s.k. socialtbeteendeflum som jag konstant bearbetar i min hjärna utan att bli något klokare). Men jag tror jag vill fortsätta på den mer anonyma linjen, så jag säger bara att jag sett föreställningen Eventuellt (märk hur lång förklaring jag ödslar min tid på, när jag bara direkt kunde ha hoppat till "Jag har sett föreställningen...". Och se, jag bara fortsätter... Suck). Jag fick hjälpa till med att sätta upp koreografin och fixa i caféet, men det roligaste var att jag också fick vara en hjälpande röst på scen (ingenting märkvärdigt, men det är så roligt när man får delta). Plötsligt kände jag en gemenskap eftersom vi hade samma mål, att ro i land en föreställning. Vilken lättnad, jag tror att jag känt mig väldigt obetydlig som "bara jag", jag är ju van med att ha en hel klass som stöttepelare omkring mig.
Nu hamnade Eventuellt i alla fall på en lite småtaskig andraplats... Nå jag GILLADE ändå föreställningen och det var så skön stämning. Dessutom var detta en av de teckentolkade föreställningarna som teatern ger ut och det var kul att se konceptet.

Jessus vilket inlägg detta blir. Förlåt så mycket.

Idag har jag varit tillbaka på teatern och varit på två möten, ett rep och så fortsatt bygga scenografi. Ja må då säga att man får raspa mycket om man gjort en för stor dörr i ett dörrhål. Inte kul. Mycket sågspån.

Och nu tror jag att det är bäst att jag slutar skriva.

Tjena.

Inga kommentarer: