lördag 24 september 2011

Otursdag - fast en lyckad sådan :)

(HAHA JAG SKREV RUBRIKEN FÖRST)

Alltså denhär dagen... Det är alldeles sjukt hur mycket som kan gå snett. Ska jag göra en lista? (JOO!) Okej :)

a) Jag har stigit upp klockan fyra imorse (inatt?)

b) Efter en lång undersökning föregående dag på sidan www.sl.se (för er som inte vet vad Stockholms lokaltrafik är: det är Stockholms lokaltrafik, så man kan kolla på deras hemsida när bussar, pendeltåg, tunnelbana etc. går. Dessutom har de en funktion som påminner om "reittiopas" på www.hsl.fi.) kom jag fram till att jag måste åka 5:16-tåget (!!!) från Handen.

c) Idag är det lördag. 5:16-tåget går inte på lördagar.

d) När jag gick till tågstationen åkte en buss till Stockholms centrum förbi mig, som jag kunde hoppat på om jag inte varit så envis och "följt min plan jag gjort upp på www.sl.se".

e) Det första tåget går 5:46 på lördagar.

f) Oavsett att planen inte riktigt gick att uppfylla så var jag nippanappa framme i tid i Siljaterminalen därifrån teaterbåten skulle avgå.

g) I hamnen inser vi att jag inte har någon biljett.


Okej mitt listsystem suger. Jag fick en biljett i alla fall och det gick t.o.m. att fixa lunch och en hyttnyckel. Prima.

Det som, den sugiga morgonen till trots var bra med denna dag, var att jag känt mig normal (men fruktansvärt dålig på att vara spontan - vad har hänt med mig?) och jag har varit social på ett helt nytt sätt. Jag bara skiter i att jag är helt jävla dum i huvudet. Och jag fick vara med på en workshop och träffat bekanta ansikten, fixat små chokladpåsar, ätit lunch (!!!) och sett en improviserad musikal (eller filmat rättare sagt). Jag blir så glad av att se att publiken uppskattar föreställningarna, fast jag inte bidrar med någonting. Men det känns fint att få vara praktikanten :)

The only way is up!

Inatt ska jag sova!

Inga kommentarer: