tisdag 6 september 2011

Svenskar,svenskar...

Idag var inte alls som igår. Idag fick jag stiga upp i en mänsklig timma och t.o.m. duscha mig innan dagens arbete (eller vad jag nu gör... praktiserar?) började.

Entrade för första gången själva teatern. Väldigt litet, mysigt, och jag anade en lite scenkonstanda i väggarna. Lite ruggigt fast på ett bra sätt (och superdålig luft såklart!). Kontorsarbetet, som var morgonens huvudsyssla, kändes lite löjligt för min del. Jag bara sitter och tittar på. Hur säger man på ett vänligt och professionellt sätt att jag faktiskt kan göra grejer också. Vara till nytta. Jag blir galen av att bara sitta och känna mig onödig. Två år på scenkonst har gjort mig till arbetsnarkoman... Det går inte att förneka. Jag KRÄVER syssla. Hoppas det blir nåt av den varan...

En kontorsFli eller en ingenjör?
Sedan tog vi oss till ett Ingenjörshuset Citykonferensen (kommer bara ihåg namnet eftersom jag tog en penna av dem). Där skulle improvisationsteatern hålla en liten teaterföreläsningskombo. Temat var mångafald och det var tametusan en superintressant föreläsning (okej jag är väldigt "into that kind of stuff", men i alla fall). Det diskuterades fördomar och svenskhet och referensramar om vartannat, och knöts ihop med små scener där temat kom upp på olika sätt. Väldigt bra scener, dessutom (fast å andra sidan var min "referensram" scenerna om revisorernas arbete från igår, som förresten känns som en mindre evighet sedan, och då hade jag kanske inte riktigt hängt med så mycket som jag borde). Det som var det allra roligaste var att höra svenskarna diskutera vad svenskhet innebär, och hur de uppfattar sig själva. Jaja. Svenskarna tror att de är ett så buttert folk. Välkomna till Finland hörni!

Jag fick både kaffe och blommor idag. Så då är man ju nöjd.

 Oj nej. Glömde köpa lunch till imorgon. Aj då. Nu vart kvällen förstörd.

Gud vad dåligt jag avrundar mina inlägg...

Inga kommentarer: