måndag 5 september 2011

Päivä on pulkassa

Dag numero uno. Har varit en lång dag med start klockan sju från Handen. Fick åka buss från Stockholm tillsammans med mina nya "kolleger" samt ca 250 revisorer (!! de skulle ha nåt roligt jippo tillsammans och improvisationsteatern skulle hålla program). Väl framme blev jag bemött av en gammal bekant, Uppsala konsert och kongresshus, där jag varit nångång i gymnasiet i samband med en rellakurs. Skumt att känna igen sig, det var det sista jag hade förväntat mig...

Fick sitta i en loge större delen av förmiddagen, och lyssna på gängets repetitioner. De hade även en inledande programpunkt, som jag SÅ tänker stjäla av dem. Eller inte stjäla men, ja, ändra lite och anpassa för egna behov. Väldigt moraliskt korrekt på alla sätt och vis.

Och för första gången i mitt liv har jag faktiskt fått se forumspel (inte renodlat forumspel men i alla fall!). Hela dagens föreställning byggde på en värdegrund som revisorerna hade och utifrån och publiken gillade antagligen den höga (?) igenkänningsfaktorn (för o-ja, det går att skämta om revisorer). In bakades lite skapelseberättelse(?), obligatoriska fikapauser och impromusikal, och voilá, var klockan fem.

För övrigt har jag känt mig som ett socialt missfoster, lite för dum för att fatta, lite för trött för att orka bry mig om att jag inte fattar, men lite för pedant för att kunna ignorera det hela. Det är så typiskt mig att gå och oroa mig för att inte bete mig normalt, för oberoende studier har visat att i 99,9% av fallen då jag går omkring och bryr mig om att jag inte kan bete mig normalt, då gör jag det inte heller. Nu skulle man kunna ha några socialare dagar, men tydligen blev det kortslutning i systemet bara för att jag just nu skulle ha lite nytta av sociala förmågor (jag behöver inte MASSVIS med sociala förmågor. Men lite sku va helt kiva.).

Terveisiä Ruotsista.

Inga kommentarer: