onsdag 7 september 2011

Neandertalaren uttalar sig!

Kom till teatern klockan tio idag, utlovad tid. Än så länge verkar ingen riktigt veta vad jag ska syssla med, så idag har jag mest suttit och känt mig dum. Det antagligen mest innovativa jag gjort idag är surfat på nätet i jakt på ett så smart kontantkortserbjudande som möjligt, men jag har faktiskt också läst min stackars vattenskadade bok (det ösregnade något fruktansvärt i morse, jag fick lära mig "kantapään kautta" att mina skor inte håller vatten och att det finns väldigt få markbrunnar på Haninge kommuns gator. Det positiva med regn är att ingen åker pendeltåg då verkar det som, hur det kan komma sig har jag ännu inte klurat ut).

Så på det sättet har det kanske inte varit den roligaste dagen, men å andra sidan känns det som om jag tar utvecklande kliv i mitt sociala beteende. Kanske, vad vet jag. Jag har öppnat munnen idag (HEJA!) men jag har även långa tallösa stunder (alltså jag menar inte att man måste prata jämt å ständigt för att vara social, men jag tycks ha en neandertalares sociala kompetens för tillfället, och det är lite oroväckande). Egentligen kunde denna diskussion spåras in på ett ämne jag väldigt gärna skriver om, men jag tror jag lämnar det för den här gången. Jag tar det nån dag jag inte har NÅT att säga.

Kanske har jag snappat upp något jag senare kommer att vara väldigt insatt i. det är bara att vänta och se vad framtiden bär med sig.

Inga kommentarer: