söndag 4 september 2011

Hej Handen!

Nu tror du säkert att jag lurar dig, men det gör ja inte. Jag bor nämligen i Handen. I ett rum som är inrett i rosa. Jag har traskat in genom dörren till boendet jag har för en tid framöver. Jag har blivit erbjuden smörgås (eller macka då) och "Vad du än vill ha i kylen" och det känns rätt lugnt. Min hyresvärdinna har redan vågat lämna mig ensam i huset (vilket är modigt, första minuten av min vistelse här rev jag ner en säng som var isärmonterad och stod prydligt lutandes mot väggen), och jag gör det som vem som helst skulle göra: gräver fram datorn!

Hittar du det stulna ägget?
Om en liten stund ska jag ut i Haninge och se mig omkring, måste hitta en matbutik. Det börjar kurra i magen (DJUPT BESVIKEN PÅ VIKINGLINES BUFFÉFRUKOST [så jag stal ett ägg av dem]). Och kanske ett prepaid-abonnemang, mina samtal med världen kostar löjligt mycket.

Nu tar jag ett djupt andetag och ser om jag vågar sticka näsan ut genom dörren.

Inga kommentarer: